söndag, september 23, 2007

Vad är viktigt på en arbetsplats?

Tänk att arbetsgivare inte hänger med i svängarna. Att de inte riktigt vet vad deras medarbetare tycker är viktigast på arbetsplatsen. Jag menar, om nu chefer tror att det bästa folk vet på sin arbetsplats är en god kopp kaffe så har man väl ändå inte så himla bra koll på arbetsmiljön och arbetsplatsen generellt sett?!

Och jag som inte ens dricker kaffe! Vad tycker de då att jag borde vilja ha? Ingenting, kanske?! Hm, kanske ska jag vara tacksam för att jag har ett arbete att gå till?!

Nämen, det säger väl sig självt att det anställda helst vill ha är en allmänt god arbetsplats. God fysisk arbetsmiljö, flextid, bra möjligheter att kunna kombinera föräldraskap med jobbet, att datorer och nätverk fungerar och inte strular stup i kvarten. För mig och mina kollegor betyder dessa saker att vi kan göra vårt jobb så effektivt som möjligt och samtidigt ge våra kunder den service de efterfrågar.

Hur svårt är det att fatta det???


Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

det luktar socialism

Vilket liv! sa...

Hm, nu blir jag fundersam. Vad menar du med att det luktar socialism? Att man vill ha verktyg för att kunna utföra sitt jobb som man är tillsatt att göra?

Kom gärna med konkreta synpunkter så kan vi föra en intressant diskussion kring arbetslivet.