lördag, juli 14, 2012

Trotjänare går i pension

Jag är egentligen inte särskilt förtjust i bilar för de är liksom bara till för att ta mig från typ A till B och inget mer. Men av nån anledning har jag alltid haft ett gott öga till Land Rover Defender. Den där fyrkantiga jeepen med absolut avsaknad av moderniteter är faktiskt min drömbil. För några år sedan fick jag provköra en Defender i skogsterräng (med mycket lera och djupare vattendrag) och den var helt fantastisk på att ta sig fram. En gammal barndomsdröm blev sann!

Jag tror inte att någon kommer att sakna bilen i stadsmiljö men i "the outback" och "in the bush" kommer den alltid att vara outstanding.

Sydafrika, lånad från tribook.com
Island, lånad från photoguide.cz
lånad från moretimespace.wordpress.com



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: